zaterdag 31 oktober 2015

een moeder en dochter moment

Het zat al lang in mijn hoofd : ik wilde eens een kleedje maken voor mezelf en in dezelfde stof een mini-kleedje voor de dochter.




Maar ja, zoals het vaak gaat, is het idee er wel maar loopt de uitvoering ervan wat vertraging op.

De stof die oorspronkelijk werd gekocht, moest uiteindelijk plaats ruimen voor een prachtig herststofje van timeless treasures.

Ik moet eerlijk zijn, het idee voor de jurk kwam van bij deze madam.   Ik vond hem zo schoon dat ik uiteindelijk besloot een zelfde jurk te maken.

Het patroon van de retro jurk werd alleen aangepast met een V-hals aan de voorzijde.



 
 
Dan begon de zoektocht voor een jurk voor de dochter. Uiteindelijk viel de keuze op de jaanu van straightgrain. Zo kon het herfstpaneel goed tot zijn recht komen.
 
 
Dit was het resultaat :
 
 


 
 


Een zonnige herfstdag was het ideale toneel om een kleine fotoshoot te houden (met dank aan deze dame voor de foto's).
 




 
(ook het kleine nichtje wou eens mee op de foto)



(tja, bah mama, kussen ??)
 
 
Het was een heerlijk moeder-dochter-moment. Ik zal nog eens een matching outfit moeten maken denk ik zo bij mezelf.
 
 
 
patronen : retro jurk van femma en jaanu van straightgrain
stof : herfstpaneel van timeless treasures (van bij studio elf)




1 opmerking:

  1. Ohhh wat mooi! De foto's passen er perfect bij! en geloof mij, je gaat geen spijt van deze jurk hebben! Ik draag die van mij nog steeds super graag!

    BeantwoordenVerwijderen