donderdag 9 juli 2015

tassen, tassen en nog eens tassen

Laten we de maand juni tot tassenmand omdopen.

Er waren veel leuke aangelegenheden : de juffencadeaus, een 10-jarige huwelijksverjaardag en een kind op kamp en een kind dat hetzelfde als zijn zus wou ...

Voor de juffen werd samengelegd met een aantal mama's. Maar ik maakte voor de 2 juffen van Mira en de juf van Briek voor elk een GSM zakje (een verkleinde versie van de Tilly-tas).





Dan moest er gewerkt worden voor het scoutskamp. In een eerdere blogpost toonde ik al het middeleeuws kleed dat ik voor op kamp maakte.

Nu stond een toilettas op het programma. De grote Julliette bleek ideaal. Mira koos zelf het stofje met de honden op. Ik leukte het op met fushia roze paspel en binnenkant.

Natuurlijk wou Briek ook een versie. Hij mocht zelf ook een stofje  kiezen. Koos hij nu wel niet het stofje dat ik voor een kleedje voor mij had voorbestemd. Er werd gepuzzeld en zowel het kleed als de juliette konden uit de stof. Er is zelfs nog genoeg voor een klein julietje voor mij (binnenkort te maken).

Briek was heel trots dat hij een stof met mij kon 'delen!.


En dan kwam nog een feestje voor een 10-jarige huwelijksverjaardag. De eerste keer dat we daar naartoe mochten.

Voor de vrouwelijke helft maakte ik een handtas  : de Coraline Clutch van Collette Patterns met een stofje dat ik ook ergens ver weg in het buitenland aankocht (bij Miss matatabi).

Van de rest van de stof maakte ik nog een normale Tilly en een kleintje voor de GSM.

Het is natuurlijk moeilijk om iemand zijn smaak in te schatten. 

Dus ik hoop dat de gastvrouw er blij mee was.



Voila, nu net stofje van mijn zus op de groep 'pop up stoffenverkoop' gezet (waarvan de opbrengst naar haar project 'Naag Taaba' in Burkina Faso gaat).

Groetjes en tot de volgende

Nele



Geen opmerkingen:

Een reactie posten